تبیان طلاب

این وبلاگ جهت راهنمایی طلاب جوان غیر ایرانی بوده و به همین جهت در پی بیان خاطرات طلاب و روحانیون تحصیل کرده خارجی در ایران،نجف و افغانستان می باشد. manful.blog.ir

این وبلاگ جهت راهنمایی طلاب جوان غیر ایرانی بوده و به همین جهت در پی بیان خاطرات طلاب و روحانیون تحصیل کرده خارجی در ایران،نجف و افغانستان می باشد. manful.blog.ir

بنام یزدان پاک
سلام دوستان روحانی و طلاب!
ما انتقال تجربه خویش و دیگران را به برادران و خواهران طلا جوان ، "زکاة العلم" میدانیم؛ لذا از شما عزیزان که درک و درد دینی دارید در مسیر انتخاب شده ای خویش ، «تبیان طلاب» خواستار همکاری و راهنمایی های فکری شما بوده و منتظر بهترین و سرنوشت ساز ترین خاطرات سازنده شما هستیم.
E-mail: Chamanh73@Gmail.com

کودک آزاری در نظام ایران

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ب.ظ

کودک آزاری در نظام ایران

آری! دها مورد مشابه کودک آزاری از مشهد، قم، تهران  و اصفهان ... می شنیدم، در دلم می گفتم: از نظام شیعه اثناء عشری بعید است با انسان بگانه چنین کند تا چه رسد با هم مذهب و هم مکتب خودشان! این سخنان شایعات مخالفان نظام جمهوری اسلامی است که رسانهای بیگانه هم دامن میزنند ... . تا آن که همین دیروز به یکی از همکلاسهایم زنگ زدم که وضعیت کلاس چگونه است و برنامه ها از چه قرار است ؟ آنچه که پشت گوشی شنیدم، شوکه شدم باورم نشد و گفتم: این گوشیم خراب است خوب صدا نمیاد، سمکارتم می گذارم تو دگه گوشی زنگ میزنم... زنگ زدم منظور از فاضل را گرفته چیست؟

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گرچند پیش از این کودک آزاری های نیروی های انتظامی و نظامی ایران مبنی بر اذیت و آزارکودکان افغانی به شوه های مختلفی گزارش شده بود، ولی من خودم شخصا دوسال فقط یک مورد را به صورت قطع اطمنان اطلاع داشتم.

و آن این که یک پسر نوجوان سیدی، بعد از زیارت مشهد و شاه عبد العظیم جهت زیارت بی بی معصومه راهی قم می شوند، پسر نوجوان سید بخاطر روحانی بودن برادرش سعی می کنند چند روزی که پاسپورتش وقت دارد قم پیش برادرش بماند و بیشتر زیارت نماید!. اواخر زمان باقی مانده ویزایش میرود زیارت بی بی معصومه (س) و فردایش راهی مشهد شود تا از مرز تایبات از ایران خارج شود. ایشان را از اطراف حرم بی بی معصومه می گیرند و راهی اردوگاه می کنند. برادرش به اردوگاه مراجعه می کند که ایشان را بخاطر وقت داشتن پاسپورتش آزاد نماید، ولی متأسفانه مسئولین آن جا به دلیل کم ماندن وقت پاسپورتش از رهایی قانونی ایشان سرباز میزنند. طبق اظهارات دوستان که با ایشان در بند بوده اند: این نوجونان نماز نمیخوانده است به دلیل آن که او به صورت غیرقانونی از زیر عبای آخوندها گرفته است ...ک !!

و گزارشات بسیار بدتر از مورد نقل شده را مهاجرین شاهد بوده اند که بنده متأسفانه گاها حمل به شایعات و تبلیغات عوامل ضد نظام به حساب میاوردم تا این که امسال(1394) این رفتارهای ناشایست ضد بشری نظام ایران علیه مردم مهاجر افغانستانی و کودگان خصوصاً به صورت وفور شنیده و دیده میشود که برخی این کودک آزاری در حدی ناپسند است که نه تنها شایسته نظام اسلامی که بدور از شأن هر دولت قانون رسمی جهانی می باشد؛ به عنوان نموده، کودک هشت ساله ای را در مرز ارومیه و ترکیه دست گیر می کنند که میخواسته با والدینش از زیز یوغ ستم ایران خارج شوند و راهی کشورهای اروپای بوده اند.

این کودک در میان تیراندازی های ایران و فرار مهاجرین به سمت مرز ترکیه این کودک با چند زخمی از بستگانش جدا شده جا میماند. بعد از اطلاع برگشت این کودک بستگانش از مشهد جهت تحویل گرفتن آن کودک مراجعه می نمایند، کودک را به آنها تحویل نداده با کمال شقاوت قلب رد مرز به افغانستان می کنند.

مورد دگر: به منزل فاقد مدرک اقامت با پلیس مراجعه سوال ماشین کرده بدون اطلاع پدر خانواده که سرکار بوده و برادرش که رفته بوده بازار رد مرز افغانستان می کنند... که شاعر دلسوخسته گفت است:

غمنامه

زبانحال یک کودک مهاجر افغانی که در مشهد به اصطلاح مقدس، خود و خانواده اش توسط (نیروی انتظامی افغانی بگیر) از خان اش دستگیر و بالای موتر(ماشین) در حال انتقال است که پدر این کودک در خانه نبوده، یک خانواده (چند زن و کودک) را بدون سرپرست داعش گونه بار میزنند.

هم کوچه ها سلام! خدا باد یارتان

هم بازی ها! سلام!  گلستان بهارتان

ما رفتیم و زیاد شود آب و نان تان

دگر صدای گریه ناید به خواب تان

میدان طعنه دادن و آزار شد تمام

دشنامهای کوچه و بازار شد تمام

لبخند بر غریبه این صحنه میزنید ؟

در کوچه بعد ازین به چه طعنه میزنید؟

بی سرپرست همچو اسیری روانه ام

کو ملک و جانی و کشور و اقوام و خانه ام؟

بابا نبود خانه پی کار رفته بود

داداش من بجانب بازار رفته بود

بابا به خانه آید و امشب چه می کند

با اشک و آه و روح معذب چه میکند

جا مانده مال و هستی ما، فرش ظرف ما

یک کس گوش نداد به حرف و فریاد ما

اسباب بازی های پراکنده ام چه شد ؟

یارب کتاب و دفتر جامانده ام چه شد ؟

جامانده قلکم، چو گرفتی دعا کنی

پنهان مرا به اسم مهاجر صدا کنی

همکوچگی! به زخم دل من نمک زدند

مامان و خواهران مرا کتک زدند

توبیخ مان به سیلی و با چوب می کنند

با دنده و باتوم میزنند، لگد کوب میکنند

همبازی! گرچه هیچ نکردی نوازشم

گوش بده، تو لحظه ای به این سفارشم

امشب حدیث رفتن ما از پدر بپرس

بعد از غذای شام از و این خبر بپرس

بابا بگو که چند مسافر چه کرده بود؟

افغانی های خوار و مهاجر چه کرده بود؟

کاین گونه کودکان مهاجر به شهر ما

سوزد به شعله های فروزان قهر ما

گویا بسوی جوخه اعدام میبرند

بیرحم تر ز لشکر صدام میبرند

معنای رحم و عدل و مروت چه میشود؟

اینجا بگو که لاف اخوت چه میشود ؟

دیگر نگو که امت احمد برادر است

پیش خدای، ابیض و اسود برابر است

اخراج، زائران شه دین رضا شود

این ظلم روزی موجب خشم خدا شود

امروز در مزارع خود کشت جو کنید

روزی شود که بذر ستم درو کنید

گر این سلوک دولت عدل امامت است

بیجاست گفت حاکم دیگر ملامت است....

آری! دها مورد مشابه کودک آزاری از مشهد، قم، تهران  و اصفهان ... می شنیدم، در دلم می گفتم: از نظام شیعه اثناء عشری بعید است با انسان بگانه چنین کند تا چه رسد با هم مذهب و هم مکتب خودشان! این سخنان شایعات مخالفان نظام جمهوری اسلامی است که رسانهای بیگانه هم دامن میزنند ... . تا آن که همین دیروز به یکی از همکلاسهایم زنگ زدم که وضعیت کلاس چگونه است و برنامه ها از چه قرار است ؟ آنچه که پشت گوشی شنیدم، شوکه شدم باورم نشد و گفتم: این گوشیم خراب است خوب صدا نمیاد، سمکارتم می گذارم تو دگه گوشی زنگ میزنم... زنگ زدم منظور از فاضل را گرفته چیست؟

گفت: خوب معلوم است همان طلبه فاضل نوجوان که جنابعالی به مدرسه معرفی کرده بودی که درس طلبگی بخواند، دو روز است که دنبال کارهای ایشان بودم، هرکاری کردم آزاد نکرد!!.

تو نامه مدرسه ای که جدیدا طبق دستور رهبری که هشت ساله تا 18ساله مهاجرین افغانسانی به ثبت نام کند بردی؟

گفت: آری! قبول نکرد!، الان من هم دگه دست از طلبگی یا بقول شما روحانی بودن دست کشیده ام و جمع جور میکنم که برم افغانستان تا خدای نخواسته این نوجوان جذب دستگاهای و جاهای نامناسب جذب نشود...

واقعا برای شنیدنش باورنکردنی بود!، ایشان طبق دستور رهبری ایران یک دانش آموز زیر 18سال باید امسال میرفت طبق کلاس از قبل گذرانده خود در حوزه مدرسه ادامه میداد، ولی باکمال بی رحمی نیروی انتظامی از تهران رد مرز می کند ....

## * لطفاً کسانی که از زمان قبل از رحلت امام خمینی(ره) در این حول حوش طلبگی فاقد مدرک خاطراتی دارند، به امیل و نظردهی این وبلاگ ارسال نمایند؛ بنده طبق خواست شا به عنوان اول شخص یا سوم ورایش نموده نشر میکنم.

نظرات  (۱)

  • خرید اینترنتی
  • آقای محترم ، یه طرفه قاضی نرو . اونا وظیفه دارن کسی که غیر قانونی بیاد رو بفرستن بره. برو ببین چ قدر از قتل های وحشیانه و نامتعارف ،تازگی دیدم زنه رو افغانی کشته بود و ب جنازش تجاوز کرده بود .  من سرباز آگاهی یه شهری بودم که همشون حنبلی بودن ، عاشق افغانیهای سنی بودن . افغانی ها هم از خجالت زنهاشون حسابی در میاومدن ، من ب شخصه خیلی پرونده اینطوری دیدم ، طرف افغانی زن ایرانی رو برده بود افغانستان بعد 6 ماه ولش کرده بود اومده بود .  خلاصه کلام ...  دلسوزی طلبگی رو بزار کنار کسی که غیر قانونی بیاد تو مملکت بدون هیچ هویتی میتونه هر کاری بکنه .  بایدددددددددد قانون رعایت بشه . 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی